BIURO ds. KONTROLI, AUDYTU I OCHRONY DANYCH
ul. Mickiewicza 8, 37-100 Łańcut
tel. +48 17 225 01 55
Inspektor ds. ochrony danych - mgr Piotr Władyka
p.wladyka@powiatlancut.pl
1. Biuro wykonuje zadania mające charakter kontrolny dla Starostwa i powiatowych jednostek organizacyjnych.
2. W skład Biura wchodzą działające niezależnie od siebie stanowiska:
1) Inspektor ds. Kontroli;
2) Audytor Wewnętrzny;
3) Inspektor Ochrony Danych
4) Stanowisko do spraw Kontroli Zarządczej
3. Każde ze stanowisk wchodzących w skład biura podlega bezpośrednio staroście.
4. Pracę Biura koordynuje Audytor Wewnętrzny.
5. Do podstawowych zadań Biura należy:
w zakresie kontroli wewnętrznej, wykonywanych przez Inspektora ds. Kontroli:
1) dokonywanie w imieniu Starosty bieżącej kontroli finansowej na poziomie jednostki;
2) współdziałanie z naczelnikami wydziałów w zakresie ustalania rocznych planów kontroli oraz prowadzenia bieżącej kontroli finansowej;
3) dokonywanie w imieniu Starosty kontroli finansowej na poziomie podległych powiatowych jednostek organizacyjnych zgodnie z ustalonym planem kontroli;
4) współpraca z kierownikami powiatowych jednostek organizacyjnych w zakresie ustalenia procedur kontroli wydatków, zasad ich oceny, celowości wydatków, sposobu wykorzystania wyników kontroli i oceny celowości wydatków;
5) przygotowywanie oraz aktualizacja projektów aktów normatywnych wewnętrznych, w tym projektów uchwał i zarządzeń dotyczących kontroli finansowej;
w zakresie audytu wewnętrznego, wykonywanych przez Audytora Wewnętrznego:
6) sporządzanie planu audytu na rok następny, w terminach przewidzianych w odrębnych przepisach;
7) prowadzenie audytu wewnętrznego w Starostwie oraz powiatowych jednostkach organizacyjnych na podstawie rocznego planu audytu wewnętrznego;
8) prowadzenie audytu wewnętrznego w Starostwie oraz powiatowych jednostkach organizacyjnych poza rocznym planem audytu wewnętrznego, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, na podstawie odrębnych przepisów;
9) przekazywanie Staroście oraz kierownikowi powiatowej jednostki organizacyjnej sprawozdań z przeprowadzonych audytów wewnętrznych;
10) prowadzenie niezależnej oraz obiektywnej działalności, mającej na celu wspieranie Starosty oraz kierownika powiatowej jednostki organizacyjnej w realizacji celów i zadań poprzez systematyczną ocenę kontroli zarządczej;
11) wykonywanie czynności doradczych, na podstawie odrębnych przepisów;
12) przedkładanie Staroście rocznego sprawozdania z wykonania planu audytu za rok poprzedni, w terminach przewidzianych w odrębnych przepisach;
13) prowadzenie dokumentacji z przeprowadzonych zadań audytowych i akt audytu wewnętrznego zgodnie z odrębnymi przepisami.
w zakresie ochrony danych, wykonywanych przez Inspektora Ochrony Danych:
14) informowanie administratora oraz pracowników o obowiązkach podmiotu przetwarzającego, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy przepisów o ochronie danych;
15) monitorowanie przestrzegania przepisów o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość;
16) szkolenie i doradzanie administratorowi oraz pracownikom przetwarzającym dane osobowe;
17) przeprowadzanie systematycznych audytów w jednostce, w której został wyznaczony;
18) udzielania wskazówek administratorowi w przedmiocie wdrożenia odpowiednich i skutecznych środków technicznych, organizacyjnych;
19) identyfikowanie ryzyka związanego z przetwarzaniem oraz jego ocenę pozwalającą zminimalizować to ryzyko;
20) udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków oraz monitorowanie ich wykonania w przypadku, gdy administrator danych przed rozpoczęciem przetwarzania zobowiązany jest do przeprowadzenia oceny skutków planowanych operacji przetwarzania;
21) prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych;
22) współpraca z Prezesem Urzędu Ochrony Danych Osobowych."
w zakresie stanowiska do spraw Kontroli Zarządczej
23) współpraca organizowanie systemu kontroli zarządczej w Starostwie Powiatowym oraz sprawowanie nadzoru nad jego wdrażaniem i skutecznością działania;
24) przeprowadzanie analiz i ocen funkcjonujących regulacji wewnętrznych w Starostwie Powiatowym zapewnienie ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa, obowiązującymi standardami i innymi uregulowaniami odpowiadającymi celom kontroli zarządczej;
25) analizowanie informacji zarządczych o występujących zagrożeniach w osiąganiu celów pochodzących z różnych źródeł, w tym zaleceń i wniosków pokontrolnych oraz inicjowanie działań zaradczych lub naprawczych;
26) opracowywanie i aktualizowanie procedur kontroli zarządczej w Starostwie Powiatowym;
27) koordynacja, wdrożenie i monitorowanie systemu zarządzania ryzykiem w Starostwie Powiatowym;
28) koordynacja procesu samooceny kontroli zarządczej w Starostwie Powiatowym;
29) koordynacja procesu wyznaczania celów, mierników oraz sprawozdawczości z realizacji celów Starostwa Powiatowego;
30) przygotowywanie sprawozdań dotyczących kontroli zarządczej;
31) organizowanie szkoleń pracowników Starostwa Powiatowego w zakresie kontroli zarządczej oraz udzielanie bieżącego instruktażu z zagadnień objętych zakresem działania;
32) współdziałanie z audytorem wewnętrznym w zakresie funkcjonowan
Osoby odpowiedzialne
Sławomir Rejman
E-mail: s.rejman@powiatlancut.pl;
Osoba publikująca: Naczelnik Wydziału Organizacyjnego Danuta Ozga
Data publikacji: 2013-03-12